پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120153
عامل گراني دلار چيست؟
تاریخ انتشار : 1393/10/20 09:44:03
نمایش : 1135
معاون نظارتي بانک مرکزي با تأکيد براينکه صرافي‌ها در نوسانات اخير ارز نقشي نداشته اند، گفت: کاهش قيمت جهاني نفت و به دنبال آن کاهش درآمدهاي ارزي کشور مهمترين عامل نوسانات اخير ارز است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميد تهرانفر در پاسخ به اينکه آيا در التهابات اخير بازار ارز صرافي‌ها هم نقش داشته اند يا خير؟ گفت: صرافي‌ها خلافي در اين زمينه انجام نداده اند و تنها قيمت‌ها با تغييراتي همراه شده است.

تهرانفر با بيان اينکه مجوزهاي صرافي‌هاي متقاضي در حال صدور است و مشکل عجيب و خاصي در اين حوزه نداريم، گفت: بانک مرکزي مي‌خواهد به تمام متقاضياني که از قبل نام نوشته اند مجوز صرافي بدهد.

وي در پاسخ به تاکيد خبرنگار ما مبني براينکه آيا مانند سال هاي ۹۱ و ۹۲ در نوسانات بازار ارز سفته بازي و سوداگري نقش خاصي دارد يا خير؟ تصريح کرد: ممکن است اگر بازار از کنترل خارج شود اين اتفاقات تکرار شود اما الان اينطور نيست.

تهرانفر ضمن تأکيد براينکه بانک مرکزي مشکلي در مديريت بازار ارز ندارد در پاسخ به پرسش تسنيم مبني براينکه در دوره فعلي مهمترين عامل نوسان در بازار ارز کاهش قيمت جهاني نفت مي باشد؟ گفت: مجموعه دلايلي در نوسانات اخير بازار ارز نقش داست اما مهمترين عامل کاهش قيمت نفت و نقش عربستان صعودي در اين جريانات بود.

به گفته معاون نظارتي بانک مرکزي، کاهش قيمت جهاني نفت و اثرات آن در بودجه عامل مهمي در نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد مي باشد.

وي در مورد وضعيت صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: پرونده اين صندوق نيز مانند ساير موسسات از جمله آرمان و نور و ... در بانک مرکزي در حال بررسي است.

تهرانفر با بيان اينکه صندوق مهر امام رضا (ع) در زمان دولت قبل بدون مجوز ايجاد شده بود، تصريح کرد: اين صندوق کارهاي مربوط به اخذ مجوز را انجام داده و هم اکنون در حال انجام بروکراسي اداري است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html